Atunci când vrei să promovezi un anunț utilizând metopda de plată Card, uneori se poate întâmpla să nu funcționeze corespunzător chiar totul în procesul de plată, iar tranzacția nu este finalizată.
Iată care sunt Stările posibile pentru plățile prin card:
Nouă/Inițiată
– tranzacția a fost initiată, dar nu ai completat datele în pagina de plată, urmate de apăsarea butonului Plătesc în siguranță (în primul sau al doilea pas). Nu s-a făcut o procesare efectivă, avem de-a face doar cu o intenție de plată nedusă la bun sfîrșit.
- Plăți Acceptate Tranzacții care pot avea stare Confirmată, Plătită sau Deschisă.
Deschisă – tranzacția a fost efectuată, banii sunt rezervați pe card. Se așteaptă finalizarea tranzacției/capturarea banilor.
Confirmată – tranzacția a fost efectuată, banii au fost transferați de pe card. Totul e ok :)
Platită – tranzacția a fost efectuată, banii au fost transferați de pe card, dar nu s-a putut finaliza comunicarea cu sistemul nostru. Poate fi o problemă tehnică ce trebuie rezolvată de către departamentul tehnic împreună cu suportul tehnic al NETOPIA Payments.
Anulată – tranzacția a fost finalizată prin ridicarea blocării sumei. Nu are loc transfer bancar. Suma va fi disponibilă în contul tău, în termenul stabilit de emitentul cardului.
Respinsă – tranzacția a fost respinsă de banca emitentă a cardului. În unele cazuri motivul este afișat în detaliile comenzii, în alte cazuri banca nu furnizează informații cu privire la respingere. Îți recomandăm să contactezi banca emitentă a cadrului și să soliciți informații referitoare la tranzacție.
În verificare – tranzacția așteaptă rezultatul analizei antifrauda. (banii au fost retrași din contul tău). Verificarea poate dura până la 72h.
În așteptare - tranzacția așteaptă rezultatul analizei antifraudă. (banii sunt doar bolcați pe contul tău)
Creditată – banii se întorc pe cardul tău în urma unei acțiuni de creditare/refund.
Fraudă – tranzacția a fost identificată ca fiind frauduloasă sau suspectă de fraudă.
Eroare – a fost identificată o eroare în comunicarea cu banca emitentă a cardului. Tranzacția nu a putut fi finalizată, banii rămân pe card.
Întreruptă/ Întreruptă 3D Secure - tranzacția nu a fost finalizată. Procesul de autentificare 3D Secure a fost întrerupt. Suma nu a fost debitată de pe cardul tău.
Expirată -Tranzacția a fost inițiată însă nu a fost finalizată, clientul nu a realizat plata în timpul alocat acesteia.
Chargeback inițiat Emitentul cardului a inițiat o dispută, la solicitarea clientului, și se așteaptă furnizarea documentelor privind livrarea produselor/serviciilor de către partener.
Chargeback în așteptare Documentele au fost încărcate și trimise către emitent, se așteaptă rezultatul disputei.
Chargeback pierdut Disputa este finalizată în defavoarea partenerului, suma aferentă tranzacției a fost blocată la nivelul contului NETOPIA Payments și va fi reținută din viitoarele decontări.