Actualizat Octombrie 2018
Serviciul de publicare prin API oferit de HomeZZ.ro te va ajuta să vinzi mai mult și mai repede oferindu-ți expunere pe 2 site-uri naționale (HomeZZ.ro și Lajumate.ro) cu campanii de promovare pe TV.
Implementarea serviciului de publicare prin API se poate face prin intermediul celor mai cunoscute platforme de CRM din România:
sau Implementare directă cu platforma ta de management proprietăți. Pentru informații detaliate despre adăugarea și administrarea anunțurilor prin intermediul platformei HomeZZ.ro Click aici pentru Ghid publicare anunțuri prin HomeZZ-Admin .
Informații generale
1. Adăugarea și administrarea anunțurilor se va face exclusiv prin intermediul CRM-ului cu care Agenția colaborează. Prin această acțiune se presupune acceptarea necondiționată și în totalitate Termenilor și Condițiilor siteului HomeZZ, respectiv a Politicii de confidențialitate.
Fiecare agenție va primi o cheie de acces la API. Cu ajutorul acestei chei:
- Agenția poate adăuga/șterge agenți
- Agenția poate modifica informatiile generale despre agenție (nume, telefon, etc)
- Agentul generează un token temporar (valabil 2 ore) cu care are acces la adăugare/modificare/activare/dezactivare/promovare anunț
Ca platformă tehnică, publicarea prin API se va face cu JSON.
2. Toate anunțurile adăugate pe HomeZZ.ro se vor publica automat și pe Lajumate.ro, iar orice modificare adusă anunțului pe HomeZZ.ro va fi vizibilă și pe Lajumate.ro. Toate anunțurile se reînnoiesc automat o dată la 15 zile, atât pe HomeZZ.ro cât și pe Lajumate.ro.
3. Depășirea limitelor unui pachet nu este disponibilă în mod automat. Pentru aceste cazuri te rugăm să iei legătura cu unul dintre reprezentanții noștri.
4. Durata anunț= durată contract. Anunțurile nu expiră și nu se dezactivează automat.
Atât anunțurile, cât și promovările activate pentru acestea sunt valabile până la finalul perioadei contractuale sau până la dezactivarea lor manual. Dezactivarea unui anunț oprește automat și promovarea alocată pe acesta.
Ori de câte ori o proprietate este vândută / închiriată, îți recomandăm să o dezactivezi (astfel, acel slot va fi eliberat și vei putea să adaugi o nouă proprietate).
5. Numărul de promovări disponibile prin contract nu se resetează în fiecare lună. O promovare alocată pe un anunț rămâne activă pe acel anunț până la sfârșitul contractului, dacă aceasta nu este oprită sau mutată pe un alt anunț.
6. Promovările pot fi oprite sau mutate de pe un anunț pe alt anunț, ori de câte ori se dorește acest lucru.
7. Anunțurile promovate “Prima Pagină” sau “Premium” pe HomeZZ.ro sunt automat promovate la fel și pe Lajumate.ro. Anunțurile promovate de tip “Top Listă” vor apărea vor apărea cu eticheta ”Top Listă” doar pe HomeZZ.ro.
8. Anunțurile pot fi mutate de la un agent la alt agent din cadrul aceleiași agenții ori de câte ori este necesar.
9. Anunțurile adăugate prin intermediul contului de consultant imobiliar vor fi verificate să corespundă regulilor generale ale site-ului HomeZZ.ro. Regulile de postare și bună conduită pe site-ul HomeZZ.ro sunt disponibile AICI.
10. Orice utilizator marcat ca și agent/consultant imobiliar în sistemul nostru nu va mai avea acces la metodele de adăugare/modificare/activare/dezactivare anunț din contul obișnuit HomeZZ.ro / Lajumate.ro, însă își poate vedea anunțurile acolo. De asemenea, în momentul în care un utilizator este marcat ca și agent, acesta va fi automat afișat automat ca și Consultant Imobiliar (Companie).
11. Citirea mesajelor primite de la cumpărătorii interesați de proprietățile publicate de fiecare agent în parte se face fie direct în CRM, fie pe site-urile HomeZZ.ro și Lajumate.ro. În al doilea caz, agentul/consultantul trebuie să fie autentificat în contul creat pe HomeZZ.ro sau Lajumate.ro pentru a putea citi și răspunde mesajelor primite.
12. În momentul în care un utilizator este marcat ca și agent/consultant imobiliar, anunțurile deja existente în acel cont HomeZZ.ro se vor dezactiva (șterge de pe site). Dacă dorești să păstrezi acele anunțuri, îți recomandăm să folosești o altă adresă de mail pentru contul de agent/ consultant.
13. După expirarea perioadei contractuale, contul unui utilizator care a devenit agent/consultant imobiliar în cadrul unei agenții va reveni la cont gratuit cu toate funcționalitățile acestuia după 15 zile (de la expirarea perioadei contractuale). Vom trimite un e-mail de informare pe adresa Agenției cu 15 zile înainte de expirarea perioadei contractuale.
Informații necesare pentru crearea unei agenții în sistemul HomeZZ.ro:
- Nume agenție
- Nume persoană de contact
- Telefon persoană de contact
- E-mail persoană de contact agenție
- Website (opțional)
- Orașul din care face parte agenția (opțional)
- Adresa exactă a agenției (opțional)
- Imaginea/logo-ul agenției
- URL-ul pe care să îl apelăm în cazul în care este o problemă cu vreun anunț (anunț trimis spre editare/ anunț respins) (opțional)
- IP/IP-uri de pe care se va face call către API-ul nostru
- Modul de alocare al sloturilor dorit: alocare clasică sau alocare dinamică.
*** Alocarea sloturilor per agenție se poate realiza în mod dinamic, mai precis: sloturile din contract pot fi utilizate până la epuizarea numărului lor de către toți agenții, fără a fi alocate individual, câte un anumit nr de sloturi per agent.
Astfel, dacă avem 100 de sloturi prin contract și 3 agenți - x, y și z - fiecare agent poate publica oricâte anunțuri decide, după regula “Primul venit, primul servit”, până când suma sloturilor celor 3 agenți ajunge la limita contractuală, de 100. Aceeași regulă se aplică și la promovări, agenții pot folosi ”la grămadă” promovările disponibile prin contract până când suma tuturor promovărilor tuturor agenților ajunge la limita contractuală.
Alocarea clasică presupune alocarea prealabilă a unui număr de sloturi pe fiecare agent pentru ca acesta să poată publica. Aceeași regulă se aplică și la promovări, acestea trebuie alocate pe fiecare agent pentru ca un agent să poată promova.
Opțiunea de alocare dinamică se discută de către client cu echipa de vânzări Homezz, la încheierea contractului.
Toate informațiile referitoare la agenție vor fi folosite pe pagina de prezentare a Agențiilor și dezvoltatorilor din toată România, aici: https://homezz.ro/agentii-dezvoltatori.html
Adresa de e-mail a Persoanei de Contact comunicată reprezentanților noștri va deveni automat cont de Agenție.
- Dacă pe site-urile noastre NU există cont creat anterior cu adresa de e-mail respectivă, se va crea automat un cont asociat acelei adrese de e-mail, iar parola pentru el va fi numărul de telefon al persoanei de contact, notat în formularul de creare agenție.
- Dacă nu se specifică un număr de telefon, parola pentru el va fi “123456”.
- Dacă pe site-urile noastre există un cont asociat adresei de e-mail respective, parola pentru el va fi parola setată de către utilizator la crearea contului. Dacă ai uitat parola, o poți Reseta urmând instrucțiunile de AICI
Atenție la adresa de e-mail aleasă la crearea agenției!
FUNCȚIONALITĂȚI DISPONIBILE PENTRU AGENȚIE
Acțiunile care trebuie efectuate de către managerul contului de Agenție
În urma discuției cu unul dintre reprezentanții noștri, îți vom crea un cont de Agenție în sistemul HomeZZ.ro.
Imediat după crearea contului, îți vom trimite cheia de acces, pe care o vei transmite CRM-ului tău pentru activare. După activare, AGENȚIA ta va avea acces la următoarele funcționalități:
1. Modificarea datelor Agenției
Pot fi editate următoarele informații: numele agentiei, telefonul agentiei, website-ul agenției, orașul din care face parte agenția, adresa exactă a agenției, imaginea/logo-ul agenției.
2. Adăugarea agenților/consultanților imobiliari
- Dacă utilizatorul respectiv are deja anunțuri adăugate manual pe site, acestea vor fi dezactivate automat ( se vor dezactiva inclusiv anunțurile de pe site-ul Lajumate.ro).
-
Dacă utilizatorul respectiv nu există deja pe site-ul nostru, i se va crea cont cu informațiile furnizate. Contul va fi activ automat, nu este nevoie de confirmarea adresei respective de e-mail.
- Dacă dorești să adaugi anunțuri și de pe contul de agenție, este necesar să adaugi și acest cont ca agent/consultant.
3. Alocarea numărului maxim de anunțuri (sloturi) și promovări disponibile pentru fiecare agent/consultant imobiliar din cadrul Agenției
- Fiecare abonament are alocat un număr maxim de anunțuri care pot fi publicate simultan, astfel încât să poți înlocui în orice moment un anunț aferent unei proprietăți vândute sau închiriate cu un alt anunt.
- Depșirea limitelor unui pachet nu este posibilă automat. Pentru aceste cazuri se va discuta suplimentarea necesară, ca anexă la contract.
4. Editarea agenților/consultanților imobiliari
Pot fi editate numele agenților, adresele de e-mail, numărul de telefon, numărul maxim de anunțuri pe are îl poate adăuga fiecare agent, numărul și tipul promovărilor pe care le are disponibile fiecare agent.
5. Ștergerea agenților/consultanților imobiliari
Atentie! Dacă există anunțuri active pe contul respectiv și agentul este șters, anunțurile vor fi dezactivate automat
6. Listare agenți asignați per Agenție
Vor fi afișate următoarele informații pentru fiecare agent din cadrul Agenției:
- Nume agent
- Telefon
- Număr sloturi alocate
- Numar sloturi rămase
- Numărul total de promovări alocate și tipul fiecăreia
- Numărul de promovări rămase și tipul fiecăreia
7. Mutarea unui anunț de la un agent la un alt agent din cadrul aceleiași Agenții
8. Mutarea conținutului de la un agent la un alt agent din cadrul aceleiași Agenții
9. Mutarea unei promovări
10. Detalii despre Agenție: detalii generale despre Agenție și despre contractul curent (dată început, dată sfârșit, număr sloturi, promovări)
11. Rapoarte Agenție
- numărul total de anunțuri adăugate și promovări folosite pe Agenție
- pentru fiecare agent în parte: număr total de anunțuri adăugate, număr total și tipuri de promovări folosite (mai detaliat)
12. Modificarea e-mailului unui agent
13. Preluarea conversatiilor si a mesajelor dintr-un anunț
14. Trimiterea de mesaj intr-o conversație
15. Statistici anunț
Statisticile sunt zilnice pentru luna curenta iar pentru lunile anterioare bulk pentru fiecare luna.
FUNCȚIONALITĂȚI DISPONIBILE PENTRU FIECARE AGENT DIN CADRUL AGENȚIEI
(disponibile din CRM)
1. Adăugarea unui anunț
- Toate anunțurile adăugate pe HomeZZ.ro se vor publica automat și pe Lajumate.ro, iar orice modificare adusă anunțului pe HomeZZ.ro va fi vizibilă și pe Lajumate.ro. Toate anunțurile se reînnoiesc automat o dată la 15 zile, atât pe HomeZZ.ro cât și pe Lajumate.ro.
2. Modificarea unui anunț importat deja pe HomeZZ.ro
Atenție! Toate anunțurile postate pe HomeZZ.ro și Lajumate.ro sunt verificate de către o echipă de moderatori care are dreptul de a edita/corecta anunțurile conform regulilor de moderare disponibile AICI.
- Dacă un anunț a fost moderat de către un moderator și acesta a modificat unul din câmpurile: titlu, categorie sau tip tranzacție, agentul care deține anunțul va primi un e-mail de notificare, în care i se arată ce câmpuri s-au modificat. În campul 'fields' sunt toate datele care trebuie corectate.
- Dacă agentul NU efectuează modificarile cerute de admin prin intermediul e-mail-ului mai sus amintit, agentul NU își poate edita anunțul și va primi eroare: ”Anunțul a fost moderat de admin și trebuie să îl modificați”.
3. Dezactivarea (ștergerea) unui anunț deja importat pe HomeZZ.ro
- Ori de câte ori o proprietate este vândută / închiriată, îți recomandăm să o dezactivezi. Astfel, acel slot va fi eliberat și vei putea să adaugi o nouă proprietate.
Un anunt sters/dezactivat va ramane cu acest status timp de 365 de zile, după care va fi arhivat. O dată arhivat, acesta nu va mai putea fi reactivat/modificat sub nicio formă.
Mențiune: procedura de mai sus a fost implementata la 13 iulie 2018, ea nefiind valabilă retroactiv. Așadar, doar anunțurile dezactivate după această dată vor avea status dezactivat timp de 365 de zile, cele dezactivate anterior acestei date trecând în arhivă după 60 de zile (după vechea regulă).
4. Activarea unui anunț dezactivat
5. Promovarea unui anunț
- Numărul de promovări disponibile prin contract nu se resetează în fiecare lună.
- O promovare alocată pe un anunț rămâne activă până la sfârșitul constractului dacă nu este oprită manual.
6. Verificarea promovărilor rămase per agent
Se vor afisa toate promovările disponibile în acel moment pentru agentul care face interogarea - atât promovari nealocate pe anunțuri, cât și promovări anulate; ele sunt disponibile pt a fi alocate anunturilor agentului
7. Preluare URL-uri anunțuri
Recomandăm a se apela această funcționalitate la mimimum 10 minute după adăugarea anunțului/anunțurilor pentru care se doresc URL-urile.
8. Extragere de informatii privitoare la un anumit anunț
Pentru id-ul intern din cadrul agenției se vor afișa:
- URL-ul anunțurlui pe site-ul HomeZZ
- URL-ul anunțului pe site-ul Lajumate.ro
- Promovări: dacă are/nu are promovare
- Dezactivat: da/nu (“true” - daca a fost dezactivat; “false” - daca este activ)