TERMENI SI CONDITII APLICABILE SERVICIILOR DE CURIERAT SI TRANSPORT FAN Courier
- PARTILE INTRE CARE SE INCHEIE CONTRACTUL
Termenii si conditiile Fan Courier Express SRL, aprobate de ANCOM si publicate pe site-ul societatii de curierat https://www.fancourier.ro/conditii-generale-privind-furnizarea-serviciilor-postale/.
- Obligatiile PRESTATORULUI DE SERVICII POSTALE:
Prin incheierea Notei de Transport si prin acceptarea prezentilor Termeni si Conditii de Transport, Beneficiarul (in calitatea sa de expeditor) garanteaza urmatoarele:
- Sa preiau comenzile efectuate de utilizatorii siteului www.Lajumate.ro de luni pana vineri (09h0018h30) si sambata (09h0014h00) sau la ora stabilita de comun acord cu acestia;
- Sa incaseze contraloarea transportului de la terti (utilizatorii site-ului www.Lajumate.ro sau destinatarii expeditiilor lor) conform tarifelor agreate in anexa prezentului contract de intermediere.
- Sa verifice starea exterioara a coletului si sa avertizeze expeditorul despre riscul deteriorarii coletului prin multiplele manevre de manipulare si stivuire; in cazul in care ambalajul este necorespunzator, PRESTATORUL are dreptul de a refuza preluarea expeditiei.
- Sa ofere posibilitatea destinatarului de a deschide si verifica in maximum 7 minute continutul coletului. Expeditia se ridica pe baza de packing list, completat impreuna cu EXPEDITORUL inainte de sigilarea coletului iar curierul expeditor verifica corespondenta marfii din colet cu datele inscrise pe Packing List. Marfa se ridica de la expeditor sigilata. La livrare FAN Courier va asista la verificarea produselor aflate in interiorul coletului, insa nu va raspunde de calitatea acestora.
- Sa depoziteze si sa incarce coletele in mijloacele de transport asigurandu-le impotriva degradarii prin fixare, ancorare, etc, in functie de natura fiecaruia in parte, precum si sa asigure securitatea acestora;
- Sa expedieze in sistem rapid colete in tara si Bucuresti intrun termen de 24 de ore de la data primirii coletelor (sau in situatii exceptionale in termen de 48 ore) in sistem door to door cu confirmare de primire (constand in data, ora si persoana care a semnat la destinatie) transmisa EXPEDITORULUI prin mijloacele stabilite de comun acord;
- Sa ia in primire marfurile in vederea efectuarii serviciilor pe baza unui AWB/borderou de predare – primire, iar daca are rezerve privind starea marfurilor sa le mentioneze in mod expres EXPEDITORULUI, in vederea remedierii;
- Sa sa informeze EXPEDITORUL cu privire la faptul ca expeditiile cu adrese gresite sau refuzate de destinatar (refuz primire, refuz plata transport, refuz ramburs, etc.) sunt depozitate in vederea redirectionarii timp de maximum doua saptamani, cu mentiunea ca plata returului se va achita de catre expeditorul initial;
- Sa informeze EXPEDITORUL cu privire la faptul ca expeditiile se vor livra in baza AWB-ului semnat:
* daca la destinatie expeditia prezinta urme de deteriorare la exterior reprezentantul PRESTATORULUI are obligatia de a asista la receptia marfii si, daca este cazul, sa intocmeasca un proces verbal de constatare; PRESTATORUL nu raspunde de eventualele lipsuri din interiorul expeditiilor in cazul in care marfa a fost predata in aceleasi conditii cu cele de la ridicare. Furnizorul de servicii postale este exonerat de raspundere in situatia in care trimiterea a fost primita fara obiectii de catre destinatar.
OBLIGATIILE INTERMEDIARULUI
- Sa puna in legatura utilizatorii siteului intermediarului cu prestatorul de servicii postale, prin implementarea unei platforme care permite utilizatorilor care vand sau cumpara produse pe site-ul Lajumate.ro sa trimita acele bunuri prin FAN COURIER EXPRESS SRL
- Intermediarul are dreptul la o remuneratie din partea clientului (prestatorul de servicii postale) numai in cazul in care contractul intermediat se incheie ca urmare a intermedierii sale.
- Sa aduca la cunostinta utilizatorilor site-ului Lajumate.ro, Termenii si conditiile Fan Courier Express SRL, aprobate de ANCOM si publicate pe site-ul societatii de curierat http://www.fancourier.ro/tools/termeni-si-conditii-fancourier/
- Sa emita factura pentru serviciul de intermediere, prestart in luna precedenta, pe baza borderoului acceptat de ambele parti, in maxim 5 zile de la validarea acestui borderou.
Raspunderea contractuala:
INTERMEDIARUL va informa EXPEDITORUL de pagubele ce pot fi pricinuite PRESTATORULUI ca urmare a expedierii prin intermediul coletelor a unor produse, materiale sau valori interzise de lege. In acest sens, depistarea unor colete care contin materiale inflamabile si/sau periculoase, produse perisabile, arme, droguri, obiecte de aur sau argint, pietre pretioase, bani, animale vii sau alte obiecte interzise de lege, face ca EXPEDITORUL sa raspunda civil, penal sau contraventional, dupa caz, in fata autoritatilor, dupa cum raspunde material si pentru prejudiciul cauzat PRESTATORULUI.
Prin prejudiciu, in situatia mentionata, se intelege:
- prejudiciul de imagine cauzat PRESTATORULUI care a fost depistat de autoritati transportand produsele, marfurile sau valorile mentionate cu consecinte directe asupra reducerii clientelei ca urmare a diminuarii credibilitatii desfasurarii serviciilor de expeditie, in masura in care acest prejudiciu poate fi evaluat in bani;
- prejudiciul suferit ca urmare a masurilor cu caracter patrimonial (amenzi, despagubiri, etc) dispuse de autoritati impotriva PRESTATORULUI in legatura cu imprejurarile mentionate.
In cazul expeditiilor cu plata la Destinatar sau la Expeditor, neprimite de catre destinatar, PRESTATORUL are drept de retentie asupra coletelor pana la achitarea obligatiilor de plata de catre Expeditor pentru serviciul tur/retur.
EXPEDITORUL isi asuma intreaga responsabilitate pentru ambalarea necorespunzatoare a coletelor, atat in ceea ce priveste starea exterioara, cat si ambalarea marfurilor din interiorul acestora. PRESTATORUL raspunde in cazul deteriorarii totale sau partiale sau a disparitiei pe timpul transportului a coletelor sau plicurilor, urmand sa plateasca despagubiri dupa cum urmeaza:
- pentru expeditiile fara valoare declarata, despagubirea este egala cu suma reprezentand de 10 ori tariful expedierii unui colet, indiferent de greutate;
- pentru expeditiile cu valoare declarata, 100 % din valoarea declarata in cazul in care EXPEDITORUL a platit cu titlu de asigurare 1% din aceasta valoare, care se adauga la costul total de transport al expeditiei, fara TVA.
Pagubele indirecte si beneficiile nerealizate nu se despagubesc.
PRESTATORUL nu raspunde in cazul adreselor gresit inscrise la rubrica destinatarului sau daca acesta din urma sia mutat sediul/domiciliul, precum si dupa semnarea de primire la destinatie a expeditiilor.In oricare dintre aceste cazuri, PRESTATORUL va depune toate diligentele ca expeditia sa fie livrata, chiar si cu intarziere.
PRESTATORUL nu raspunde in cazul deteriorarii marfurilor ambalate necorespunzator.
Intarzierile in livrare, redirectionarile sau cartarile gresite din cauza codului postal/adresei gresite puse la dispozitie de EXPEDITOR incorect, nu vor atrage niciun fel de responsabilitati asupra PRESTATORULUI / INTERMEDIARULUI .
Legislatie aplicabila:
Raspunderea fata de utilizatori pentru prestarea serviciilor postale se stabileste potrivit contractelor incheiate cu utilizatorii, in conditiile prevazute de OUG 13/2013 privind serviciile postale. Clauzele prezentului contract se completeaza cu normele din Codul Civil referitoare la Contractul de intermediere (art. 2096-2102).